109 Kattaikkuttu Magic Horse

De voorstelling “Magic Horse” is een bijzondere Kattaikkuttu voorstelling die Rajagopal geschreven heeft. Rajagopal is samen met zijn vrouw Hanne grondlegger van de Kattaikkuttu Sangam. Dit is de theaterschool in India waar wij als gezin een paar maanden hebben mogen meedraaien. Een stukje van mijn hart is achtergebleven op deze school die zoveel betekent voor ingewijden. De Kattaikkuttu voorstellingen gaan meestal over klassieke verhalen uit de Indiase ‘bijbel’. Maar de Magic Horse is moderner en speciaal voor kinderen geschreven.

Toen ik hierover mijn blog: 17 Magic Horse in India schreef zat ik helemaal in het Indiase leven. Ook 10 jaar eerder hebben weer andere kinderen de voorstelling “Magic Horse” opgevoerd voor Erlend en mij. In de video: “Kattaikkuttu reis Magic Horse” kun je dit bekijken!

Het verhaal van “Magic Horse” gaat over twee schoolkinderen die een paar Aliens ontmoeten. Deze Aliens hebben een magisch paard. Op aarde zoeken ze hun ‘Shakti’ (innerlijke kracht). Samen met de schoolkinderen ontmoeten ze: apen, een schildpad en tovenaars in originele Kattaikkuttu kostuums. De dokter zorgt ervoor dat het magische paard met de Aliens terug kan vliegen naar hun eigen planeet.

De kostuums van de Aliens zijn geïnspireerd op de tekeningen van de kinderen van de Kattaikkuttu school. Ik heb ze ontworpen en samen met de kinderen gemaakt. Het leuke is dat deze kostuums 10 jaar later waren stuk gedragen. Ik heb ze toen opnieuw, met sterker materiaal, nagemaakt. Mijn innerlijke kracht (Shakti) groeit door al mijn omzwervingen. Mijn hart (liefde) wordt echter kleiner van al die stukjes die ergens achterblijven. Misschien compenseren die twee elkaar wel net als in deze formule.

shakti x liefde = balans

Tot de volgende blog!

Eén reactie Voeg de jouwe toe
  1. Wat een heerlijke kleurige wereld. Ik vind het een mooie gedachte: Dat je overal wat achterlaat, maar toch ook overal wat van meeneemt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *