37 Mindfulness

Anderhalf jaar geleden woonden we 3 maanden in India. Ons dagelijks ritme nu is niet anders dan daar. Oke’, we trekken iets warmere kleding aan. Vooral makkelijk zittende kleding met donkere vale kleuren. Saai eigenlijk, maar dat past bij het Nederlandse klimaat. Toch heeft de Kattaikkuttu school en de Indiase cultuur ons geïnspireerd en ons leven veranderd.

Ons wekelijkse ritme is een balans tussen leren, ervaren, denken en voelen. Zodat we vooral veel delen uit onze hersenen benutten. Hier zijn de ingrediënten:

Muziek
Ik speel gitaar, Muze blokfluit, Luit ook gitaar en Erlend de Cajon. Dit geeft een andere dimensie aan ons leven en ontspanning. In de toekomst beginnen we een familieband.
Tekenen
Mijn dummy heb ik altijd bij me. Daarin schrijf en teken ik mijn ideeën. Luit en Muze maken er af en toe een tekening in. Ook tekenen we stripverhalen. Mijn dummy leeft!
Ontwerpen
Ik ontwerp decor en kostuums voor theater. Als er zich van buitenaf geen project aankondigt dan verzin ik er zelf één. We gaan aankomende zomer een sprookjesfilm maken en werken aan een storyboard. Muze ontwerpt jurken en die maak ik.
Creatieve lessen
Graag geef ik creatieve lessen aan kinderen. Ik heb net een proefles gegeven met wetenschappelijke proefjes. Ik ben nieuwsgierig en ben altijd in voor iets nieuws.
Engels
Ik houd van andere talen. In India en Israël sprak ik Engels, genieten is dat. Ook mijn Hebreeuws heb ik weer opgevijzeld. De talen Hebreeuws en Tamil hebben dezelfde oorsprong. Is dit toeval of karma?
Mindfulness
Ik leef bewust en doe alles met mindfulness. Ik leef in het moment; in het nu. Als ik me beweeg dan ben ik blij. Ik werk hard en maak me geen zorgen.
Coaching
Mijn kinderen hebben bijles en coaching nodig. Als Multitasking moeder weet ik daar alles van. Elke nieuwe regel kost bloed, zweet en tranen om in te voeren. Maar dan heb je ook wat!
Reis
Ik ben altijd op reis. Het leven is interessant. s ’Ochtends als ik wakker word, schud ik mijn droom van me af en begin de dag. Er komen steeds nieuwe invalshoeken om over na te denken en te beleven.

Dit is een soort nalatenschap van onze tijd in India. Erlend heeft een film gemaakt over de naailessen die ik aan Indiase kinderen van de Kattaikkuttuschool heb gegeven en over het maken van kostuums daar. Hoe is het met jouw balans?









3 comments Add yours

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *